Fejlesztőpedagógiai
foglalkozásainkról előzetesen érdeklődni, mivel előfordulhatnak változtatások!
Beszédfejlesztés
Szókincsbővítés,
szövegértés, az anyanyelv-elsajátítás nehézségeinek
kezelése egyénre szabott terv segítségével.
Dyslexia,
dysgraphia program
Az
olvasás és írás tanulásában nehézségekkel küzdő gyermekek megsegítése a
Meixner-program alapján. Egyéni, illetve max. kétfős.
Dyscalculia
program
Számolási
nehézséggel küzdő gyermekek megsegítése speciális program
alapján.
Logopédia
Megkésett
beszédfejlődés, pöszeség, dadogás, orrhangzós beszéd, hadarás,
diszfónia, gyermekkori afázia, nyelvlökéses nyelés, nyelésterápia stb.
Iskolára
való felkészítés
Intenzív,
ám játékos és sok mozgással kísért iskolára való felkészítés,
mely egy tanéven keresztül heti egy-két alkalommal,
mini-osztálykeretben
történik. A foglalkozások célja az, hogy a felmerülő hiányosságokat
figyelembe
véve megelőzzük a későbbi problémákat, nehézségeket. A jól felépített,
tudatos
foglalkozások alkalmával (játék-, feladat- és szabálytudat, valamint
értelmi,
testi, lelki nevelés révén) készítjük fel őket az iskolára. Mindezt
lépésről
lépésre, sok mozgással, játékkal, zenével tesszük.
Mozgásfejlesztés
Szenzomotoros
integrációs torna, illetve konduktív fejlesztés, előzetes
mozgásállapot-vizsgálat javaslata alapján.
Felzárkóztatás,
korrepetálás
Alsó
és felső tagozatos diákok részére felvételi felkészítés – 8.
évfolyamos diákok részére egyénileg vagy kiscsoportos formában.
Érintő
– Zeneterápia
A
személyiség komplex fejlesztése szempontjából fontos a zenei érdeklődés
felkeltése, a ritmusérzék, a zenei hallás, a zenehallgatás képességének
fejlesztése, a zenei ízlés formálása, valamint a zenei képességek
kialakítása
és fejlesztése. A ritmusérzék fejlesztése az iskolai tanulás
szempontjából is
rendkívül fontos, hiszen alapvető jelentősége van az írás
mechanizmusának
elsajátításában.
Kognitív
fejlesztés
A
pszichikus funkciók – érzékelés, észlelés, emlékezet, problémamegoldó
gondolkodás – fejlesztése a későbbi sikeres iskolai előmenetel igen
fontos pillére.
A játékos foglalkozások során, illetve az eszközök és tevékenységek
megválasztásakor a gyermek érdeklődésének felkeltésére törekszünk. A
játékba
ágyazott tapasztalati tanulás útján, az átélt élményeken keresztül a
gyermekeket az őket körülvevő környezeti valóság mennyiségi, térbeli
viszonyainak, formáinak felfedezésére motiváljuk, így hozzásegítve őket
a
zökkenőmentes iskolakezdéshez, illetve a sikeres tanulási
tevékenységhez.
Angol
Ma
már mindenki elengedhetetlennek gondolja, hogy gyermeke több nyelven
beszéljen. Mi a legnagyobb tudásunkkal és tapasztalatunkkal várjuk
óvodáskorú
gyermekét, s hisszük, hogy nálunk az angol nyelv megszeretteti saját
magát.